čtvrtek 3. února 2011

Treti den na Phi Phi - vystup na vyhlidku, opalovani a snorchlovani

Posledni den na Phi Phi jsem mela v planu valeni se na nejake mistni plazi. Ale ne na tech dvou podel obou zalivy, kde je tak melka voda. Muj puvodni umysl byl si zajit na vzdalenejsi Long Beach, ale plan se nakonec zmenil a ja jsem skoncila na romanticke Rantee plazi na zapadnim pobrezi. Ale to az pote, co jsem se po snidani s vecmi vydala na vyhlidku.
Kousek od meho guesthousu vedou do kopce schody. Uz po zdolani prvnich padesati clovek nemuze. V tom horku a vlhku z vas hned leje pot. S nekolika zastavkami jsem ty schody vysplhala k prvni vyhlidce, ktera byla ve vysce nejakych 150 metru nad morem. Vyhled dobry, ale stokrat lepsi byl vyhled z druhe vyhlidky, ke ketere vedl strmy chodnik lesem. Z vysky 186 metru nad morem se mi naskytl pohled na ostrov s obema zalivy jako z pohlednice. S fotakem a stativem jsem tam saskovala vic nez pul hodiny. Bylo tam dost lidi a porad mi nekdo lezl do zaberu. Koupila jsem si tam lahev vody za 20 bahtu (na pevnine stoji bezne 5,-, ve meste na Phi Phi 10,-). Zkratka vysokohorska prirazka. Ale musela jsem doplnit tekutiny, protoze jsem snad litr potu vyprodukovala uz jen tim vystupem. A cekal me dalsi. O nekolik set metru dal byla treti vyhlidka. Ta ale neni az zase tak uzasna. Ja jsem ale objevila jeden fotogenicky motiv s kvetinou a ostrovem v pozadi a tomu jsem venovala najaky cas.
Kdyz jsem se vracela z vyhlidky, vsimla jsem si sipky ukazujici smer k Relax Beach Resortu v Rantee zatoce. Chvili jsem vahala a pak se podle sipky vydala stezkou lesem. Po dvaceti minutach klopytani po korenech stromu jsem sestoupila k plazi, ktera me na prvni pohled nadchla. Uzka a relativne kratka pisecna plaz ohranicena nekolika chatkami resortu na strani. A hlavne: more nebylo melke a vypadalo to, ze by to mohlo byt i zajimave na snorchlovani.
Rozlozila jsem si veci ve stinu stromu a vydala se s fotakem udelat nekolik fotek okoli a sebe sama. A pak hura do teple vody.
Ze zvedavosti jsem se zasla do plazove restaurace zeptat, jestli nepujcuji snorchl. Za 50 bahtu na den byl muj. Jako nehost resortu jsem zaplatila 500 bahtu vratne kauce a vyrazila s podvodnim fotakem, na kterem mi zustalo par nevyfocenych snimku, objevovat podmorsky svet.
Jeste dvakrat jsem pak sla snorchlovat, ale to posledni uz nebylo ono, protoze za tu dobu more diky odlivu hodne ustoupilo a koraly byly prakticky na hladine. A v koralech byli ukriti morsti jezci s neuveritelne dlouhymi ostny, takze jsem to po chvili vzdala.
Okolo pul pate jsem se zase sbalila a vydala se stejnou stezkou do kopce zpet.
V bungalovu jsem se chvili houpala ve sve houpaci siti a jelikoz jsem byla utahana, dala jsem si veceri (zase jsem to riskla a dala si neco neznameho a zase tam byl ten koriandr, co mi tak nechutna), pobalila veci a sla spat.






Byl to paradni rozluckovy den.

Žádné komentáře:

Okomentovat